گرما سرما

مزایای دستگاه های تهویه مطبوع امروزی

مزایای دستگاه های تهویه مطبوع امروزی

​در اینجا راجع به برخی از مزایای سیستم‌های تهویه مطبوع و سرمایشی مدرن امروز قصد داریم مطالبی را بیان کنیم.

کنترل سیستم‌های تهویه و خنک کننده اگر با تنظیم دمای محیط در موقعیت و ساعات مختلف همراه گردد می تواند ضمن صرفه جویی مناسب در هزینه‌های انرژی راحتی و آسایش بسیاری را به دنبال خود داشته باشد. از مزایای این دستگاه های تهویه مطبوع، انعطاف پذیری و صرفه جویی در انرژی است.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 30 مهر 1399ساعت 16:21  توسط ح.ش 

نکات دستگاه تصفیه آب

نکات دستگاه تصفیه آب

دستگاه‌های تصفیه آب از فیلتر کربن اکتیو، لامپ فرابنفش، اسمز معکوس، واحد تقطیر، و فرایند جداسازی تشکیل شده‌اند. معمولاً دستگاه‌های تصفیه، فیلترهای متنوع و باکیفیت متفاوتی دارند که هرکدام برای از بین بردن آلودگی‌های مختلف، از باکتری‌های مضر گرفته تا مواد معدنی و رسوبات آب، به ‌کار می‌روند. این فیلترها در دستگاه تصفیه آب از دو تکنیک فیلتراسیون فیزیکی و شیمیایی برای از بین بردن آلودگی‌های موجود در آب آشامیدنی استفاده می‌کنند. فیلتراسیون فیزیکی یعنی وارد آوردن فشار به آب با هدف از بین بردن ناخالصی‌های زیاد. اما در فیلتراسیون شیمیایی، آب از یک ماده فعال شیمیایی عبور می‌کند تا آلودگی‌هایش برطرف شود.

+ نوشته شده در  سه شنبه 29 مهر 1399ساعت 18:55  توسط ح.ش 

خرید انواع چیلر

خرید انواع چیلر

چیلر دستگاه یا پمپ گرما است که گرمای محیط داخلی را جذب می‌کند و با استفاده از برج خنک‌کنیا کندانسور هوایی گرما را به بیرون می‌فرستد. چیلرها براساس سیکل‌های تبرید و مبدل‌های حرارتی برای خنک کردن و تأمین سرمایش استفاده می‌شوند. این دستگاه‌های خنک‌کننده بیشتر در بخش‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها با هدف خنک‌سازی محیط بکار می‌روند. دو حوزه اصلی کاربرد چیلرها تهویه مطبوع و صنعتی هستند. 

+ نوشته شده در  دوشنبه 28 مهر 1399ساعت 17:02  توسط ح.ش 

کارکرد پمپ و بوستر پمپ

کارکرد پمپ و بوستر پمپ

پمپ و بوستر پمپ

همان طور که می دانید به طور کلی در هر مکانی که حجم و فشار آب مصرفی بیشتر از حجم و فشار آب لوله کشی شهری باشد و افت فشار داشته باشیم، از پمپ آب استفاده می کنیم؛ حال لحظه ای را در نظر بگیرید که نصب یک پمپ آب جوابگوی نیاز نباشد و دائماً افت فشار آب مخل آسایش و راحتی ما باشد؛ چاره کار چیست؟

+ نوشته شده در  سه شنبه 22 مهر 1399ساعت 16:41  توسط ح.ش 

انواع هیترهای نیک گستر

انواع هیترهای نیک گستر

هیترهای آرجی یا همان هیترهای گاز نیک گستر در سه مدل تولید میشوند که با توجه به متراژ مورد نظر تعیین ظرفیت می شوند. 

+ نوشته شده در  سه شنبه 22 مهر 1399ساعت 0:33  توسط ح.ش 

آشنایی با موتورخانه و گرمایش

آشنایی با موتورخانه و گرمایش

موتورخانه چیست؟

از لحاظ مکانی، موتورخانه به اتاق و یا بخش جداگانه ای از یک ساختمان گفته می‌شود که وظیفه نگهداری تجهیزات مکانیکی و الکترومکانیکی جهت گرمایش و سرمایش یک محیط مسکونی، اداری، صنعتی و غیره را به عهده دارد که معمولاً از اتاق‌های زیر زمینی و یا اتاق‌هایی که به دور از محیط آرامش و آسایش ما هستند، برای این منظور استفاده می شود. 

+ نوشته شده در  سه شنبه 15 مهر 1399ساعت 18:01  توسط ح.ش 

معرفی موتورخانه و اجزای موتورخانه

معرفی موتورخانه و اجزای موتورخانه

معرفی موتورخانه

موتورخانه فضایی است که مجموعه‌ای از تجهیزات ساختمان از قبیل سیستم کنترل‌کننده شوفاژ و پکیج، وسایل برودتی و سایر تجهیزات الکترونیکی را در خود جای‌داده است. استفاده از شوفاژ و رادیاتور یکی از رایج‌ترین شیوه‌های استفاده از سیستم‌های گرمایشی است.

+ نوشته شده در  شنبه 12 مهر 1399ساعت 16:56  توسط ح.ش 

آشنایی با داکت اسپلیت

آشنایی با داکت اسپلیت

داکت اسپلیت که به اسپلیت کانالی نیز مشهور است یکی از رایج‌ترین تجهیزات سرمایش،گرمایش و تهویه مطبوع است. داکت اسپلیت‌ها انواع مختلفی دارند و در آپارتمان‌های مسکونی و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. مصرف‌کنندگان می‌توانند بسته به شرایط خود، نوع اسپلیت داکت مناسب را انتخاب کنند. 

+ نوشته شده در  پنجشنبه 10 مهر 1399ساعت 16:29  توسط ح.ش 

انتخاب انواع منبع کویل دار

انتخاب انواع منبع کویل دار

منبع کویل دار

منبع کویل دار یکی از پرکاربردترین منابع و مخازن جهت تولید آب گرم مصرفی بهداشتی، در مصارف خانگی سبک و مصارف صنعتی نیمه سنگین می باشد. آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های بزرگ، کارخانه‌ها و ساختمان‌های اداری از مهم‌ترین فضاهایی هستند که برای گرم کردن سریع آب مصرفی خود به منابع کویل دار نیاز دارند و به لحاظ جغرافیایی هیچ محدودیتی هم در استفاده از این تجهیزات وجود ندارد؛ یعنی هر ساختمانی در هر شهری می‌تواند از آن استفاده کند.

+ نوشته شده در  شنبه 5 مهر 1399ساعت 16:29  توسط ح.ش 

انتخاب پکیج دیواری و زمینی

انتخاب پکیج دیواری و زمینی

در طول سال ها انسان ها همواره برای تامین گرمایش مطبوع محل سکونت و آب گرم بهداشتی مورد نیازشان مشکلات عمده ای داشتند . در گذشته برای تامین گرمایش از وسایلی مانند کرسی ، بخاری نفت سوز ، شومینه و بعد ها از بخاری گازی استفاده میشد و همچنین برای تامین آب گرم مورد نیاز مشکلات دیگری وجود داشت تا اینکه استفاده از انواع آبگرمکن ها رواج پیدا کرد .

+ نوشته شده در  پنجشنبه 3 مهر 1399ساعت 17:31  توسط ح.ش